Sunday 8 May 2011

SELAMAT HARI IBU BUAT UMMIKU SAYANG..


Aku sayang ummi..
ummiku sayang ummi..
sayang sayang ummi..
ummiku sayang..

inilah lagu yang sering ku dendangkan semasa umurku 6 tahun hinggalah dewasa pada ummiku..ummi akan tersenyum riang melihat teletahku yang begitu manja dengannya...
saat yang paling indah yang takkan ku lupa tatkala malam menjelma,langit dipenuhi bintang2 yang banyak...kami akan sama2 menyanyi lagu :

Bila lihat langit yang biru...
dihiasi bintang bertaburan... :-)

 indahnyala...andai dapat ku ulang semula kenangan2 itu..bestnya..kadangkala merintih dalam hati sedih kerana jarang menemanku ummi di rumah..aku sibuk dengan hal dunia yang bertambun datang dari sehai ke sehari..maafkan aku ya ummi..hatiku seringkali disentap rasa rindu pada ummi walaupun rumah kami tak berapa jauh..lebih kurang 5 kilometer jer..aku harap dan aku tahu ummi sentiasa redha dengan apa yang ku lakukan kerana ummi amat memahami dirku..

satu perkara yang paling berharga yang ummi buat padaku adalah MEMBACAKAN SURAH YAASIN setiap kali aku menghadapai peperiksaan dari kecil sehinggalah dewasa..kini aku sedang menjalani Diploma Perguruan di salah sebuah institusi pengajian...aku rasa terharu dengan apa yang telah ummi lakukan padaku..syukran ya Ummi atas pengorbanan ummi yang tak terhingga dan terima kasih ayahku sayang yang mendidikku agama secukupnya..

Moga ummi dan ayah panjang umur dan dinurahkan rezeki serta dilimpahi rahmat dan kasih sayang Allah yang mencurah2..

No comments:

Post a Comment